«
»
Stare Melodie na Facebook
StareMelodie.pl - kanał RSS

Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną 5707

tytuł:

Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną

”Piosenkę znam tylko jedną”, ”Piosnkę mam tylko jedną”

gatunek:
wiązanka melodii
oryginał z:?
1937 roku

Czy słyszysz?

To największy sekret
Ja go jedna znam
Źródło życzeń bije na dnie, tam

Jeśli o czem serce śni
To tylko krzyknij tu
Gdy echo stąd odpowie ci
I spełnią się co tchu

Czy słyszysz
Ten, co szuka mnie
Niech przyjdzie
To ja

Czy powiesz
Czy powtórzysz mu
Że czekam
Co dnia

Czy słyszysz
Jeśli kocha mnie
Niech powie
To ja


Piosnkę znam tylko jedną

Piosnkę znam tylko jedną
Piosnkę z bajki i snu
Serce mam tylko jedno
Które do ciebie biegło aż tu

Serce, razem z piosenką
Złożę/Składam u twoich stóp
Wtedy/Pozwól, śliczna panienko
By/Na zawsze złączy nas ślub

Piosenkę podesłał ZZZ.

Legenda:
inc, incipit - incipit - z braku informacji o tytule pozostaje cytat, fragment tekstu z utworu
abc (?), (abc?) - tekst poprzedzający (?) jest mało czytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc ... def - tekst jest nieczytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc/def - tekst przed i po znaku / występuje zamiennie
abc (abc) - wyraz lub zwrot wymagający opisu, komentarza
(abc) - didaskalia lub głupie komentarze kierownika

Oliver K. 2015-04-05 17:04
Śpiewał też Fogg
Oliver K. 2015-04-05 17:06
Fogg Śpiewa "Na pewno złączy nas ślub"
xXx 2016-01-14 18:10
mógłby ktoś wrzucić nagranie Witasa?
Anna 2016-03-25 08:31
Przepięknie spiewa to Aleksander Zabczynski .
Bartek D. 2017-07-25 22:46
Ale to jest na 100 % Tadeusz Jasłowski, a nie Żabczyński. Co koledzy na to powiedzą? 😉
Bartek D. 2017-07-25 22:46
Tzn. w filmie
Bartek D. 2017-07-25 22:47
I w audio
Bartek D. 2017-07-25 22:49
To jest tenor liryczny, a Aleksander miał głos "Żabczyński"-bardziej nosowy 😉
Bartek D. 2017-07-26 11:27
1:14:07 - nagranie Danów (można usłyszeć głos Jasłowskiego z taśmy i porównać z nagraniem tutaj)
https://youtu.be/UaWvKLacLKY
Bartek D. 2017-07-26 11:30
A od ok. 1:10:00-poznajecie Pana Bródkę 😉
Krzysztof 2018-04-10 20:27
W 1937 roku głos podkładał Żabczyński. (Królewicz)
W 1947 roku Dymsza i tu być może nie on śpiewał.(Nie znam tej wersji .)
Jako ciekawostka w 1947 Królewnę dubbingowała J. Smosarska.
Bartłomiej 2018-04-10 20:32
Co do wersji z 1947, to tak naprawdę nie wiadomo, czy ona kiedykolwiek została stworzona, a nawet jeśli, to na pewno w nagraniach nie uczestniczyła Smosarska, bo mieszkała wtedy w USA.
Krzysztof 2018-04-10 20:41
Informację podaję za "Filmweb" a tam są raczej wiarygodni.
Smosarska faktycznie mieszkała w USA , ale przyjeżdżała do Polski.
Mnie raczej zaskoczył Dymsza w roli Królewicza. Jakoś go nie bardzo w ty słyszę. 🙂
Bartłomiej 2018-04-10 21:27
Na filmwebie są wiarygodni, ale raczej jeśli chodzi o nowsze (tj. powojenne filmy). Przedwojennymi mało kto się tam interesuje, więc równie dobrze jakąś plotkę o tym że w 47 roku powstał kolejny dubbing "Królewny Śnieżki" mogli wziąć za fakt (mimo to, że tak naprawdę nikt filmu z tym dubbingiem z Dymszą i Smosarską nie oglądał). Jeśli chodzi o generalnie filmy z tego okresu to bardziej wierzę np. stronie filmpolski.pl, niż filmwebowi.
A co do Smosarskiej to owszem, ale pierwszy raz po wojnie była w Polsce w latach 50 i to nie w celu uczestniczenia w jakiś nagraniach, tylko po prostu w odwiedziny do swojej ojczyzny.
Jako ciekawostkę podam, że pani Smosarska zmarła w Polsce w którymś z sanatoriów (teraz nie pamiętam w którym dokładnie, psiakrew 😄 , bo bodajże 2 lata przed swoją śmiercią wróciła do naszego kraju.
arco 2018-07-12 16:55
Jezuuuu.. Szukalem wersji Witasa od wiekow !!
kierownik 2018-07-12 20:53
Bardzo stylowy swing. Fajna wersja.
Kapelusz pana Anatola 2018-08-07 02:47
Szanowna społeczności - mx to numer matrycowy, a kat. katalogowy?
kierownik 2018-08-07 10:19
Tak, dokładnie.
Kapelusz pana Anatola 2018-08-07 17:27
Ok, dziękuję ślicznie 🙂
Bartłomiej 2019-04-29 08:45
Wykonywał Chór Dana.
Anna 2019-06-09 13:36
Ja też potwierdzam , że piosenkę w Królewnie Śnieżce z 1938r śpiewa Aleksander Żabczyński, ale faktycznie partie mówione wyglądają mi na głos Bodo.
Wielbiciele starego przedwojennego polskiego kina pewnie to potwierdzą, bo głosy tych 2 aktorów są charakterystyczne. I według mnie Żabczyński jednak lepiej śpiewał niż Bodo
Bartek D. 2020-12-17 23:24
Kto nie wierzy, że piosenkę w bajce śpiewa Jasłowski, to proszę porównać z wykonaniem Chóru Dana-I cz. od 0:40 https://staremelodie.pl/piosenka/996/Kr%C3%B3lewna_%C5%9Anie%C5%BCka
Rabin 2021-04-21 18:23
Według autora kanału 240252 nagranie Witasa pochodzi z marca lub kwietnia 1939 roku - https://youtu.be/5U6VT86kwUY
Rabin 2022-02-07 22:11
Stefan Witas jako Kominiarz w Kabarecie Starszych Panów - https://youtu.be/HD_Tnkk2dP8
Bunia 2023-01-14 21:26
Co do podkładania głosów, to najprawdopodobniej i tak nigdy nie zostanie to w pełni wyjaśnione, ale brzmi to dla mnie, jakby dialogi mówił Bodo, a śpiewał Jasłowski (trochę za wysoko jak na skalę głosu Żabczyńskiego, jak na moje ucho - poza tym brakuje takiego pewnego czegoś w głosie, aby to był Żabczyński (takie trochę brzęczące vibrato, nie jestem w stanie tego jednoznacznie określić)). Problem z Żabczyńskim jest taki, że w przeciwieństwie do np. potwierdzonej prasowo kreacji polskiej Złej Królowej przez Leokadię Pancewiczową, co do Królewicza nie ma zgody. Mimo to i tak bez wehikułu czasu jednostronnie się nie rozsądzi, kto i co mówił...
Bartek D. 2023-01-14 22:19
Tak jak kiedyś wspominałem, piosenkę śpiewa Jasłowski, który z Chórem Dana brał udział w dubbingowaniu krasnoludków.
kierownik 2023-01-28 05:02
Mam nadzieję, że teraz już są dobrze opisane nagrania... T. Jasłowski - nie Żabczyński.
Krzysztof 2023-02-21 11:29
Wszystkie nagrania Popławskiego z indeksem 2 .
Lucyna Lachowicz 2023-02-22 17:16
Nie podoba mi się praktyka podkradania fotografii z aukcji na Allegro. A widzę, że bez mojej wiedzy została tu takowa zamieszczona. Czyli Pan "kierownik" zadał sobie trud, ściągną moje zdjęcie i go wykadrował, ale brakło mu siły, by po prostu zapytać, czy nie zachciałabym go użyczyć. Zapewne zgodziłabym się na taka prośbę, ale wobec takiego uczynku na pewno nie. Nie ma zgody na takie samowolne postępowanie. Na razie płyta jest moja i sobie tego nie życzę. Gdy ktoś ją kupi, to co innego, oczywiście o ile kupujący się zgodzi. Wszak Pan "kierownik" może ją nabyć i fotografować do woli.
Na razie jest panem rozbójnikiem.
kierownik 2023-02-22 17:43
No fakt, trochę jestem.
Krzysztof 2023-02-22 22:37
Proszę pani troszkę racji jest . Z grzeczności wypadło poprosić , ale wystawiając i nie zastrzegając praw wizerunek nie jest już Pani. Tyle w temacie.
Rubin 2023-02-23 00:14
Moim zdaniem na przyszłość należy pójść śladem np. pana Jerzego Płaczkiewicza i do każdej etykiety dodawać znak wodny.
kierownik 2023-02-24 12:18
Tak, jak powinno się piętnować nadgorliwość czy "nie wiem, to się wypowiem".
Mateusz K. 2023-02-28 15:16
Nowa etykieta nawet ładniejsza
kierownik 2023-02-28 15:55
😀 I przekazana z radością! 😉
Władek 2024-01-15 21:33
Pan Bartosz 2024-08-04 17:20
Sugeruję, aby dopisać również gatunek "slowfox" po przecinku za wiązanką melodii
Dodaj komentarz
Szukaj tytułu lub osoby

Posłuchaj sobie

0:00
0:00
dyryguje
Henryk Wars
⋯ ※ ⋯
Syrena-Electro
kat: 2189 mx: 29092
ze zbiorów:
Krzysiek45fan
0:00
0:00
druga strona YouTube:
„Violetta (Klose, Lukesch - Karpiński, Walden)”
⋯ ※ ⋯
Odeon seria N
kat: N 45053 b mx: Wo 2498-2
ze zbiorów:
Krzysiek45fan
0:00
0:00
bezpośredni transfer z matrycy
(pozytyw)
⋯ ※ ⋯
Melodje
mx: 47463
0:00
0:00
Etykiety płyt
Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną
Kt: 164
Mx: 47463
kolekcja: Oliver K.
 
Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną
Kt: N 45053 b
Mx: Wo 2498-2
kolekcja: Krzysiek45fan
Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną
Kt: N 45021 a
Mx: Wo 2498-2
kolekcja: Krzysiek45fan
 
Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną
Kt: O 271562 b
Mx: Wo 2498-2
kolekcja: Krzysiek45fan
Czy słyszysz? / Piosnkę znam tylko jedną
Kt: 2189
Mx: 29092
kolekcja: Krzysiek45fan
Podobne teksty:
Tylko z tobą i dla ciebie 3
Ta piosnka wyzna ci 3
Hanko 3
Srebrna serenada 3
Zakochała się piosenka ma 3
Mój świat - to ty (Gordon-Brodziński, Krzewiński) 3
Dla twego szczęścia, madame 3
Piosenka jak miłość 3